Tuesday, May 15, 2012

Best Friend

ASSALAMUALAIKUM 
hey Readers :)
entry Diha kali ni sedih sikit lah bagi Diha,
sebab ini melibatkan persahabatan antara Diha dan SAHABAT Diha.
actually Diha ramai Best Friend..
ada 10 orang, tapi bukan sekumpulan lah.
dekat Gemencheh Negeri Sembilan, 
Best Friend Diha ialah Ain dan Shahirah
di Melaka pula Anis, Tyma, Daniel, Maisarah dan Ezzaty.
ladi seorang kawan di Facebook, iaitu Mustaqim.
tapi kali ini entry Diha mengenai Sahabat baik Diha yang berada di Melaka.
perancangan awal Diha memang Diha nak stay tingkatan 6.
sebab kecewe tak dapat sambung ke peringkat IPTA.
tapi sesungguhnya Diha pun dalam dilema samaada nak ambil bidang apa.
sama ada sejarah atau pun seni visual.
selang beberapa hari, Diha terima surat tawaran dari Kolej Poly-Tech Mara.
Kolej tersebut menawarkan Diploma Computer in Graphic Design.
memang minat Diha dan cita-cita Diha.
but the case is, Anis ...
berat hati melepaskan Diha untuk menyambungkan pelajaran ke kolej tersebut.
'Dear my twin, aku tahu kau taknak aku pergi, dan kau taknak aku mungkir janji pada kau.
niat aku update entry ni pun sebab kau tak bagi aku untuk menjelaskan semuanya , even kau cuma dengar separuh. Belum puas hati aku meluahkan segalanya padakau. Graphic jiwa aku, aku minat, dan tolong bagi aku ruang untuk aku kejar cita-cita aku. kau minat perundangan, aku tak ? :( memang aku boleh belajar, tapi aky tak boleh follow. Harap kau faham, seriously jujur dari hati aku, aku taknak berjauhan dengan kembar aku iaitu kau, kita dah macam adik beradik. tapi tolong, kali ini je aku minta pada kau. Lepaskan dan izin kan aku mengejar cita-cita aku. Kelak kita jumpa waktu Ijazah nanti. hubungan kita tiada titik nokhtah, aku ulang  , TIADA TITIK NOKHTAH ! aku harap kau faham apa yang aku sampaikan. Sejak tingkatan 3 kita kenal, luar dalam aku dengan kau tiada rahsia. Aku minta maaf jika aku tak dapat tunaikan janji aku pada kau.Tapi aku nak kau tahu dan ingat, diri kau TIADA GANTI bagi aku. Mustahil bagi aku untuk aku lupa kan sahabat aku.
sambil aku taip entry ni , air mata aku jatuh. aku teringat kenangan kita bersama.






banyak lagi gambar korang aku simpan
korang je tak pernah nak stalk aku punye laptop :D
ok lah m sampai sini aje . .
nak tidur :) 
assalamualaikum . . 




No comments:

Post a Comment